Tuesday 11 August 2015

Talented Singers of Akademi Fantasia

Tak dinafikan ramai pelajar stay lama sebab populariti, dorang nyanyi biasa-biasa jer. Tapi bagi pendapat aku sepanjang dah 10 Musim AF ni ada memang yang talented, yang boleh nyanyi, yang boleh perform. So aku belek -belek sejarah AF, all the students, jumpa sudah (biasalah memalam bosan). Aku nak cakap pasal kekuatan only, the weakness, well everybody got their own weaknesses right? Shhhuuu...

Rosma AF 1 - She was 18 years old when entered this competition.
Kekuatan: Gemersik suara senang untuk lagu asli dan balada Melayu.

Farah AF 2 - Masuk final tapi takde rezeki.
Kekuatan: Belting nada tinggi penuh tenaga and resonance.

Kaer AF 2 - Lagu femes nyanyi kat karok.
Kekuatan: Suara jenis RnB, blues and nice tones, knows how to do runs.

Idayu AF 3 - Mariah Carey Malaysia?
Kekuatan: Boleh menyanyi kan lagu Inggeris dengan baik dan dia faham dengan suaranya.


Marsha AF 3 - #Beautiful
Kekuatan: Beautiful headvoice that can lift up song

Farhan AF 4 - Soulful Diva
Kekuatan: Soulful + Powerful + Confident

Aizat AF 5 - Tak hadap final!
Kekuatan: Suara husky yang natural tak di buat-buat + bijak dalam performance


Hafiz AF 7 - Juara AF 7
Kekuatan: Faham dengan suaranya sendiri. Crystal clear voice.

Indah AF 2013 - Soaring high
Kekuatan: Senang pergi high-note and sedap didengar *persis Aisyah sikit* 

So memandangkan AF baru ni baru bermula, dapat tak dorg bina nama dalam industri? Sebab aku UM aku TeamRachel.

Kbye.



















1 comment: