Tuesday 11 June 2013

Classic Songs

Mungkin ramai yang tak tahu yang aku ni memang menggemari muzik-muzik yang clasic and evergreen. Ah kau ni memang old-fashion, bosan.. But, for me muzik-muzik macam ni la yang mengilham kan/ predecessor kpd muzik skrang. Ramai artis skrang pon kalau tnya ilham dorang, mesti jawab yang lama2 dulu.. Tapi kdg2 artis tu ckp je ilham P. Ramlee konon.. Sbnrnya nk iktiraf/hormati jer.. Tp muzik hampeh.. Memang lain orang lain taste nya. Ada yang lebih cenderung kepada bunyi instrumental/ ada yang lebih to the beat (drum/guitar etc.). But for me, I love vocally. That comes the word singer. Maksud aku classic, I love jazz and broadway-type of muzik. Memang entertaining and aku ni memang kuat imaginasi. Bila dgr lagu-lagu mcm tu mula la terbayang aku yang nyanyi kat Madison Square la; Unplugged session la.. Hahaha.. Thus, muzik yang aku dengar seperti Billie Holiday, Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, Louis Armstrong, Barbra Streisand and lots of 40's singers. 

Billie Holiday - God Bless The Child



Louis Armstrong - They Can't Take That Away From Me ft. Ella Fitzgerald

I'm Barbra Streisand
Sarah Vaughan - Whatever Lola Wants


Kbye.

No comments:

Post a Comment