Saturday 29 June 2013

Harvest Moon Back To Nature (PS1)

Dalam banyak-banyak game yang aku main, game ni yang paling aku suka sampai bila-bila. Game ini sebenarnya game PS1 aku dulu. Mula-mula sepupu aku yang syorkan game ni kat aku. *Masa tu semua demam PS1. Game ini sangat best tak terkata. Basically jalan cerita dia, datuk dia tinggalkan ladang ni. Ladang tu dah teruk gila sebab terbiar. So kita sebagai budak bandar, kita kena jage sebaik mungkin, penduduk bandar tu kasi 3 tahun untuk tengok prestasi kita. 

This one!

Gameplay dia sgt adventurous dan semua decision kita akan dtgkan outcome berbeza. Memang cute. Grafik dia bukanlah tip top cam game-game skang ni. Kita kena jaga ladang ni bersungguh-sungguh untuk dapat kepercayaan orang kampung. Kita kena bagi ayam makan hari2, lembu,kambing, kuda. Anjing tu nanti dia besar. Oh tak terkata, banyak benda yang boleh dibuat. Mula-mula ruah kita kecil, then boleh besarkan kalau work hard. Ada macam2 pertandingan dalam kampung tu boleh kita join. Baling Tomato, Lawan Ayam, Lembu & Kambing tercantik. Boleh ambil susu lembu dan buat cheese boleh ptong bulu kambing buat benang. Upgrade tool kita. Lots more! Memasak pun ada. 

Ni Mayor dia. Kena buat baik.

Comel tak kambing ni? Bagi makan. aww

Anjing. Aku punya Hachiko.

Tengok ayam dia. Cute. Tak tengok anak dia lagi.

Kita kena selalu bercakap dan beramah mesra dengan orang kampung. Maybe dorang akan bagi kita barang-barang yang rare dan benih yang susah nak dapat. Nanti kita boleh tanam dan boleh buat duit. Ada elves yang comel boleh bantu kita. Tapi kita kena baik gila dengan dorang. Dorang suka telur, wine, honey, or senang masakkan something jer. Selalu bagi orang kampung hadiah and kita boleh berkahwin tau. Boleh dapat baby lagi. Sho shueet. Kena selalu baik dengan perempuan and banyak rahsia yang kita boleh explore nanti.


Contoh nak mengorat. Setiap perempuan suka lain-lain. Nama dia Popouri.

Hias-hias ladang and tanam banyak sayur or buah.

Contoh elves or helpers. Dorang ada 7 ekor (rainbow). 
Elves tu sangat penting sebab kadang-kadang ribut, kita tak boleh keluar rumah, so dorang yang buatkan kerja kita semua. Kita pun boleh pancing ikan semua. Tengok tv for ramalan cuaca. Konklusi.: Game ini sangat best dan addictive. Sekarang dekat PC pun boleh main dah. Kalau ada emulator PS1. Memang best! Rugi tak try. Banyak lagi sebenarnya. Explorelah sendiri. :)

Nah link untuk download: http://www.tusfiles.net/h1e385r732md

Memang cuti ni aku nak main ni!

Kbye.




No comments:

Post a Comment