Monday 19 May 2014

Favourite Actress

Hari tu aku habiskan baucer buku aku, RM 100 beli 4 buku; Cintaku Tertinggal di Korea (adik nak), The Perks of Being a Wallflower, The Devil Wears Prada, Revenge Wears Prada. Tak sampai satu hari aku dah habiskan buku The Perks tu, buku tu memang best sebab dia is like surat (and quite nipis 230+). And now I'm reading Devil Wears Prada (DWP). I already watched the movie but in the book itself Miranda Priestly is 10X meaner than the movie. And lagi 150+ pages nak habis, so aku tgk scene2 DWP and I'm totally hooked with MERYL STREEP she portrayed Miranda really well, she have been nominated for Oscar for that particular role! 

And macam biasa, aku memang suka baca pasal biografi orang (terutama artis, lol *bak kata shah; meluat aku orang cakap lol, LOL). Sebenarnya dulu ade jugak cerita aku tgk dia berlakon tapi tak amik port sangat la dengan dia. Then she have been nominated for total 18 NOMINATIONS FOR ACADEMY AWARD! Like wow, dia menang 3 (1 suppporting, 2 lead). Like wow. This is like major award yang betul-betul tunjuk kredibiliti kita sebagai seorang pelakon di iktiraf worldwide ya! Kalau anugerah skrin tu lain cerita; namo komen lelebih. Menang  tiga tu dah kira pelakon pling bnyk menang Oscar tau *Oscar nama patung tu. Meryl digelar 'chameleon' sebab dia dapat adapt dengan banyak watak. Dia boleh belajar cakap dialek berbeza. Impressive, she is 64 now and undoubtly is one of my favourite actress. 

Waktu muda
Selalu nya kalau watak-watak berat akan bagi dia, cth watak daripada org-org besar, Perdana Menteri UK, dia pernah pegang watak tu dlm Iron Lady and menang pelakon wanita terbaik ye? Can you pull this off?

Now. Who can look like that at 64?!

p/s: And aku dah google pasal semua movie yang dah dia berlakon (especially yang dapat pencalonan dalam Oscar) and I will try to watch all of it!

Kbye.



No comments:

Post a Comment